logo-white

Які документи потрібні для продажу квартири

Якщо ви хочете продавати свою квартиру – краще заздалегідь потурбуватися про наявність необхідних документів. Таким чином, як тільки знайдеться покупець, ви зможете відразу оформити договір купівлі-продажу. Які документи потрібні для продажу квартири в Україні, пропонуємо розібратися далі. Інформація актуальна на 2021 рік.
Конкретний список документів :
-Паспорт
-Идентификационный код
-Разрешение органів опіки і опікування
-Документы, що підтверджують право власності
-Технический паспорт
-Документы про сімейний стан
-Оценка квартири
-Выписка з Державного реєстру
-Справка про зареєстрованих в квартирі.

Паспорт:
Це – найперший і основний документ, необхідний не лише продавцеві, але і покупцеві. Якщо у вас паспорт старого зразка – переконаєтеся, що в нім вклеєні фото по досягненню 25 і 45 років. Якщо ви – не єдиний власник квартири, то треба надати паспорти усіх, хто є законним її власником.
У разі, якщо одним з власників є дитина – треба підготувати його свідоцтво про народження. Крім того, в цьому випадку треба отримати дозвіл органу опіки. Зверніть увагу, що для оформлення договору купівлі-продажу нотаріусові треба надати не лише копії цих документів, але і оригінали. Інакше він відмовить вам в укладенні оборудки. Якщо ж власник квартири – людина, яка є громадянином іншої країни, – переклад його паспорта державною мовою має бути завірений нотаріусом. Разом з паспортом треба буде надати також і підтвердження його перекладу.

Ідентифікаційний код:
Якщо у вас паспорт старого зразка – індивідуальний номер платника податків треба надати в паперовому виді. Також, як і з паспортом, має бути оригінал і копія. У нових паспортах – ID- картах – ідентифікаційний код наноситься на зворотну її сторону. Це означає, що нового паспорта досить і окремо надаватиме код не знадобиться. Зверніть увагу на те, що якщо ви або співвласник квартири відмовилися від отримання ідентифікаційного коду з релігійних міркувань, в паспорті обов’язково має бути відмітка про це. У такому разі угода оформляється виключно за даними паспорта. Якщо ж через деякий час код був отриманий – відмітка в паспорті перекривається штампом “Анулюваний” і необхідно мати в наявності оригінал і копії номера платника податків.

Дозвіл органів опіки і опікування :
У тому випадку, якщо співвласниками квартири є неповнолітні – законодавством України передбачено, що в угоді також повинна брати участь Служба у справах дітей. При цьому неповнолітні, які не є власниками, мають бути виписані з квартири ще до моменту укладення договору купівлі-продажу, інакше вам відмовлять в його оформленні. Ще один важливий момент. Виписати з квартири малолітню дитину можна тільки разом з одним з батьків за наявності письмової згоди другого батька, причому треба відразу прописатися за іншою адресою, інакше виписати дитину не вийде. Рішення органів опіки і опікування потрібне і тоді, коли співвласником нерухомості є недієздатний або людина з обмеженою дієздатністю.

Документи, що підтверджують право власності :
Поза сумнівом, для того, щоб продати квартиру, вам треба буде підтвердити своє право власності на неї. Щоб це зробити, підійде:
-договір купівлі-продажу, по якому ви придбали цю квартиру у минулого власника;
-свідоцтво про право власності;
-свідоцтво про право на спадок згідно із законом або по заповіту;
-договір довічного утримання;
-спадковий договір;
-договір міни – якщо ви отримали цю квартиру в обмін на своє майно;
-рішення суду, по якому було визнано ваше право власності на цю квартиру.

Кожен з них має бути дійсним і внесеним в Державний реєстр речових прав на нерухомість. Без цього жоден нотаріус не завірить продаж квартири. Зверніть увагу на те, що, якщо право власності на нерухомість ви зареєстрували до 2013 року – вам знадобиться довідка з БТИ про реєстрацію права власності. Після 2013 року права власності вносяться в електронний державний реєстр і нотаріус з легкістю отримає доступ до цих даних.

Технічний паспорт:
Цей документ на квартиру також є обов’язковим для оформлення угоди купівлі-продажу. У нім міститься все інформація про вашу квартиру: адреса, поверх на якому вона розташована, загальна і житлова площа, а також план. Слід зауважити, що, якщо ви міняли планування у своїй квартирі – це також повинно бути відображено в технічному паспорті. Оскільки на зміни в нім знадобиться немало часу – краще зайнятися цим до того, як ви знайдете покупців. Отримання технічного паспорта на квартиру найчастіше відбувається у БТИ. Але з 2013 року право видачі техпаспорта отримали і приватні компанії. Найголовніше – вибрати приватник з державним кваліфікаційним сертифікатом. Інакше технічний паспорт на вашу квартиру може виявитися недійсним.

Документи про сімейний стан:
Якщо квартира, яку ви збираєтеся продавати, була куплена в шлюбі – для її продажу доведеться пред’явити згоду дружини на здійснення угоди. Згода в обов’язковому порядку має бути завірена нотаріусом. Якщо чоловік є присутнім на угоді – згоду заздалегідь оформляти не треба. Якщо до моменту продажу ви розвелися – треба надати рішення суду про розділ майна. Саме воно підтверджує ваше право на продаж квартири або її частини. Якщо ж розділу майна при розлученні не було, то для продажу треба отримати згоду колишнього чоловіка, попри те, що ви в розлученні. Якщо ж ви овдовіли – досить принести свідоцтво об смерті чоловіка або подружжя, а також свідоцтво про вступ в спадок.
Зверніть увагу на те, що якщо будучи в шлюбі, ви отримали квартиру в спадок або в дар – згода чоловіка на її продаж не знадобиться. Точно також, якщо квартира була приватизована або ви її купили до шлюбу – ви є єдиним законним власником і можете продавати її по своєму власному рішенню без згоди чоловіка.

Оцінка квартири:
Ринкова вартість квартири визначається експертом-оцінювачем. Саме від цієї вартості надалі розраховується розмір податку і обов’язкових платежів, який сторони сплачуватимуть за згодою. Досить часто оцінка експерта відрізняється від вартості, заявленої продавцем. Цей момент не грає ролі, адже продаж нерухомості завжди здійснюється за вартістю, яка влаштовує продавця і покупця. Але податки треба буде сплатити з тієї суми, яка виявиться більшою.

Виписка з Державного реєстру:
Ще з 2015 року будь-який той, хто бажає може отримати виписку з Державного реєстру прав на нерухомість. Заповнити заявку і сплатити отримання виписки можна в режимі онлайн. Готовий документ ви отримаєте на електронну пошту. У виписці з реєстру є інформація про власників квартири, часу, коли вони отримали право власності і за яких обставин. Тут також вказано, який нотаріус реєстрував перехід права власності на квартиру, а також інформація про усіх співвласників нерухомості. Крім того, у виписці є дані про те, чи не знаходиться квартира в іпотеці, запоруці або під іншими обтяженнями, які забороняють вільне розпорядження нею.

Довідка про зареєстрованих в квартирі:
Перед продажем квартири з неї необхідно усіх виписати. Підтвердити той факт, що в квартирі ніхто не зареєстрований, може довідка з ЦНАП. Коли ви звернетеся за довідкою про зареєстрованих – візьміть заразом і виписку про відсутність заборгованості по комунальних платежах. Її може попросити покупець, а так ви заощадите свій час.

Які потрібні документи для продажу, якщо квартирою володіє кілька чоловік...
У такому разі, якщо співвласник згоден з продажем квартири, для укладення оборудки купівлі-продажу мають бути присутніми усі власники з оригіналами і копіями паспортів і ідентифікаційних кодів. Набагато складніше, якщо співвласник виступає проти продажу, а ваша частина квартири не визначена. Тоді доведеться звернутися до суду. Саме у судовому рішенні будуть розподілені частини квартири між співвласниками. При цьому рішення суду про визначення вашого права власності на частину квартири, повідомлення про бажання продажу вашої частини, а також відмову співвласника на її придбання необхідно включити в пакет документів для оформлення купівлі-продажу.

Які документи потрібні в органи опіки для продажу квартири...
Зверніть увагу на те, що документи для продажу квартири з неповнолітніми дітьми доповнюються офіційним письмовим дозволом органів опіки на проведення угоди. До інших документів необхідно буде додати і оригінал, і копію цього рішення. Інакше в укладенні оборудки вам відмовлять. Щоб отримати дозвіл, необхідно звернутися в органи опіки за місцем проживання дитини.

Документи для органів опіки :
-заява від обох батьків – це служить підтвердженням того, що обидва батьки згодні з продажем квартири;
-якщо угоду здійснює довірена особа – необхідно надати доручення від усіх членів сім’ї на проведення купівлі-продажу;
-довідка про склад сім’ї;
-оригінал технічного паспорта на квартиру, якою володіє дитина і яку ви збираєтеся продавати;
-оригінали виписки з державного реєстру прав і обтяжили, з вказівкою усіх власників цієї квартири;
-оригінали паспортів усіх власників у віці від 14 років, а також ідентифікаційних кодів, свідчень про народження для дітей до 14 років;
-свідчення про розлучення або про смерть чоловіка, якщо такі є.

Документи для продажу квартири за дорученням...
Якщо з якої-небудь причини ви не можете бути присутніми при укладенні оборудки купівлі-продажу – можна оформити доручення на третю особу. Точно також у разі, якщо один із співвласників не може приїхати в призначений час і призначене місце – він може оформити доручення на вас. Доручення на продаж квартири обов’язково має бути оформлене письмово і завірене нотаріусом. Доручення може надавати право на оформлення документів, представництво інтересів продавця в державних і комерційних установах, а також на проведення угоди купівлі-продажу і отримання грошей.